Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Lázad a gyerek?
2016. október 04. írta: Németh Janka

Lázad a gyerek?

Nyugi, nincs is ezzel olyan nagy baj

Szép jó napot Mindenkinek, sziasztok!

Jó,lehet elfogultan tekintek a témára, mivel komoly lázadó-gyerek felmenői ággal rendelkezem, de jelentem: mindannyian egészséges felnőttek lettünk.

 "Akár kritizálóként, akár támogatóként, de mindig légy ott neki."

Őszintén, ha látjuk, hogy a gyerek kicsit mindenhonnan kilóg, miért akarjuk minden erőnkkel, hogy beilleszkedjen egy olyan csoportba, ahova nem illik? Hidd el, semmi baja nem lesz, ha kisfiú létére babázik. Semmi baj, ha kislány létére a kocsikat preferálja. És az sem baj, ha befesti a haját valami fura színűre, mert majd lenő,megunja vagy úgyis átfesti.Jó, suliba nem mehet olyan hajjal, de ajánlhatunk alternatívákat! Lehet lila haja ( számos kimosható hajfestéket lehet már beszerezni) mondjuk sulin kívül. De semmiképp ne tiltsuk el tőle.Lehet, nem tetszik amit csinál magával, lehet jobban nézne ki a családi fotókon "normálisan". Egy fontos dolog: Akár kritizálóként, akár támogatóként, de mindig légy ott neki.

lion-with-dreadlocks.jpg

Pár kedves ismerősömet megkérdeztem, mi vezette őket a szélsőséges változásokhoz? Csak hogy a kedves szülők megnyugodhassanak némileg, itt van pár válasz: /álnevekkel/

"Igazából....unatkoztam...ennyi. Untam magam, azt, ahogy kinézek, úgy általában mindent. Így mindig volt beszéd téma, ha nem is másról, a külsőmről biztosan"  Lilla, 23

d7055e80c2c970cc24833a025f38785d.jpg

"Régebben tetszett egy lány, akinek ilyen stílusa volt, gondoltam így felfigyel rám..végül nem lett semmi, de nem változtatott ez a dolgon, mert közben megtetszettem magamnak :D " Gergő, 26

hqdefault.jpg

"Mindig az a gyerek voltam, akit senki nem vesz észre, így elkezdtem (mások számára) felháborító dolgokat csinálni, még ha nem is mindig volt hozzá kedvem. Ja....aztán rossz körbe keveredtem, de hamar rájöttem, hogy ez az egész ennyit nem ér meg, szóval..... kiléptem, ha úgy tetszik megjavultam, aztán ennyi.Van ám különbség 'lázadás' és hülyeség között"       Ádám 19

inked_up_by_sandrastrange-d8qllzl.jpg

" A szüleim válása eléggé földhöz vágott, hát mondom én meg földhöz vágom őket ezzel. Konzervatív családom volt, úgyhogy tudtam mi a gyengéjük. Nem voltak rám tekintettel..aztán ezért én sem vettem figyelembe őket a későbbiekben. Persze sosem kérdezték meg mi van velem, vagy egyáltalán mi bajom?...de nem is tartom velük a kapcsolatot"    Nóri, 32

Szóval.. nem mindig olyan komoly a dolog, mint aminek látszik, és ha biztos is vagy benne, hogy nem te vagy a hibás a gyerek radikális változásaiért, azért kérdezz rá, rosszul nem sülhet el a dolog. Legalább tudja, hogy Te már biztosan felfigyeltél rá.

"Sokkal jobban kell hajtani a jobb jegyekért, vagy azért, hogy elismerjenek extrémebb külsővel, de megéri, ha közben önmagad lehetsz."

Emlékszem, amikor rózsaszín hajjal, fültágítóval, piercinggel mentem iskolába, persze egyből feltűnt az Igazgatónak, -naná, ez volt a cél- így már az évnyitón a szózat után egyesen vezetett az út az irodába, ahol rögtön szüleimet hívták. Elmondta, mi zavarja bennem válltól fölfelé. Szüleim reakciója: Le merte szólni a lányom külsejét?! Mi ez a hadsereg, vagy a "haladó szellemiségű iskola, ahol cél a kreativítás" ahova beirattuk? - persze nem pontosan ezekkel a szavakkal- Nem igazán kötött belém többször diribácsi, oké, nem lettem a kedvence, de én nem is bántam. Persze kompromisszumot kötöttem vele, és a hajam a következő hétre fekete lett. Aztán szőke..aztán barna...nem is fontos. Igaz. sokkal jobban kell hajtani a jobb jegyekért, vagy azért, hogy elismerjenek extrémebb külsővel, de megéri, ha közben önmagad lehetsz.

Attól meg nem kell félni, hogy mit fog hozzá szólni a többi ember..ő néz ki így, ha nem zavarja, Téged se zavarjon. boldog és egészséges, akkor legyen egyelőre ennyi elég. Ha ezért bántanák, védd meg. Segítsd, és légy mellette. Ne változtass olyanon, ami nem veszélyezteti az életét vagy lelki egészségét, mert akkor csak egyszerűen őt akarnád megváltoztatni. Örülj neki, hogy egyéniség, hogy egyáltalán ki tudja fejezni önmagát, még ha a saját kis sajátos módján is. Ki mer állni a világ elé, valami feltűnővel, hogy nézzétek, itt vagyok, ez vagyok én! Gyerekként ez inkább értékelendő, mint elítélendő.

 

Van ezzel kapcsolatban bármilyen történeted? Csak annyi a dolgod , hogy megírod kommentben: van egy történetem, amit utána privát üzenetben megoszthatsz velem, és én a neved megjelenítése nélkül megírom a blogomban. Így bármilyen következmény nélkül oszthatod meg a többi szülővel / gyerekkel

 

Szép napot!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladbarat.blog.hu/api/trackback/id/tr9011768599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása